شناسه خبر : 50974
چهارشنبه 24 آذر 1395 , 10:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شورای اسلامی و شهرداری کرج اقدام کنند

مجسمه "حاجی بخشی" در شُرُف تخریب!

مجسمه و نماد یادبود حاج ذبیح الله بخشی معروف به "حاجی بخشی" در کرج در حال تخریب است و متولیان امر عاجز از ترمیم، بازسازی و نگهداری از این مجسمه، آن را به حال خود رها کرده اند.

فاش نیوز - مجسمه و نماد یادبود حاج ذبیح الله بخشی معروف به "حاجی بخشی" در کرج در حال تخریب است و متولیان امر عاجز از ترمیم، بازسازی و نگهداری از این مجسمه، آن را به حال خود رها کرده اند!

به گزارش خبرنگارما، در حالی که فقط چهار سال از احداث و نام گذاری میدانی در کرج به نام حاج ذبیح الله بخشی، پیرِ جانبازِ جبهه ها می گذرد و مجسمه ای از این پدر دو شهیدِ دوران پرشکوه دفاع مقدس در آن نصب شده است، آثار تخریب و ریزش قسمت های مختلف این اثر ارزشی و هنری روز به روز در حال افزایش است تا جایی که می توان ادعا کرد اگر به همین منوال پیش برود، زمان زیادی برای نابودی آن متصور نیست.

این مجسمه براساس عکس های موجود از حاج بخشی از جنگ تحمیلی ایران و عراق با تکنیک برنز و در اندازه واقعی ساخته شده و در نزدیکی پُل فردیس روبروی ایستگاه مترو  در سال 1391 بر روی یک پایه سنگی دومتری نصب شده است. این مجسمه تصویری از حاج بخشی را در دهه 60 در حال رفتن به جبهبه های جنگ در حالی که پرچم ایران را بر شانه حمل می کند نشان می دهد.

حاجی بخشی معروف به ماشاالله... حزب الله، که هم خود از جانبازان دفاع مقدس بود و هم دو فرزندش به نامهای "عباس و محمدرضا" را در کسوت شهادت، تقدیم آرامانهای اسلام و انقلاب نموده بود سرانجام 13 دی ماه سال 1390 به فرزندان شهیدش ملحق و همنشین با سایرشهیدان و همرزمانش میهمان حضرت سیدالشهدا علیه السلام گردید،ضمن اینکه تنها فرزند ذکور این پیر فرزانه،" علی بخشی" از جانبازان دفاع مقدس می باشد.

انتظار این است شورای اسلامی شهر و شهرداری کرج قبل از تخریب کلیِ این مجسمه یادبود، با اتخاذ تدابیر لازم ضمن مرمت و بازسازی این نمادِمقاومت، در نگهداری و صیانت از آن اقدامات لازم را به انجام برسانند.

از بنیاد شهید و امورایثارگران استان البرز نیز توقع این است تا دقت لازم را در حفظ نمادهای شهدا بعمل آورد و پیگیر این گونه  امور باشند.

کد خبرنگار: 21
اینستاگرام
فاش عزیز ... فاش دلسوز و مهربان ...

را ه و رسم حاج بخشی و حاج بخشی ها سالهاست تخریب شده است تندیس و یادمان که یادواره وسالگرد و غیره باید نیست نابود شوند .

فعلا که پسران این دوره و زمانه با مادرانشان بر سر اینکه لوازم آرایشمو تو برداشتی یا نه سر جنگ دارند .

یاد حاج بخشی در مهران و کله قندی بخیر با بک قناسه و یه لندرور و چند تا بلند گو دمار از عراقی ها در آورده بود روحش شاد . دیگر هیچوقت ایران و ایرانی اینچنین یل مردانی تا صدها سال بخود نخواهد دید .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi